Bästa affärsidén – att utveckla stadskärnan

camp_creativeI slutet av förra veckan tävlade över 100 ungdomar i Camp Creative. Camp Creative är uppföljaren till Draknästet – tävlingen där ungdomslag på 24 timmar ska ta fram en hållbar idé som kan användas i näringslivet.

Vinner gör det lag som visar bäst idé, affärsplan och hållbarhetstänk och i år gick vinsten till In Motion. In Motions affärsidé var att ”på ett kreativt sätt utveckla stadskärnan i Östersund, genom att satsa på kulturlivet. Lyckan ska inte bara finnas i påsen du bär med dig hem, utan i upplevelsen”. Laget bestod av Emma Jonsson, Alma Julin, Sunna Trebbin Harvard, Lotta Flood och Jenny Forslund från Ekonomiprogrammet på Jämtlands Gymnasium Wargentin, som tillsammans vann 10 000 kronor.

Stort grattis till In Motion!

 

Läs mer och se LT-tv i Länstidningen.

501 kBIn Motion – Affärsplan