Lämna förslag och synpunkter

Vi vill hela tiden förbättra vår verksamhet. Ett sätt att göra det är att ta fasta på kritik och synpunkter som kan riktas mot oss. Då kan vi göra förbättringar. Det är därför viktigt för oss att du hör av dig om du är missnöjd. Du kan också lämna förslag på förbättringar av vår verksamhet.

Frågor och svar kring att lämna synpunkter

Om du inte är nöjd med det svar du får kan du vända dig till närmaste högre chef som gör en förnyad prövning av ärendet. Även då får du besked inom tio arbetsdagar.

Du får i normalfallet svar inom 10 arbetsdagar. Om ärendet är komplicerat eller kräver särskild sakkunskap kan vi behöva längre tid. Vi hör dock alltid av oss inom 10 dagar.

Det bästa är att lämna blanketten ”Förslag till förbättringar-klagomål” och skicka till ansvarig person för den verksamhet du har synpunkter på.

 

Om du är osäker kan du alltid skicka dina synpunkter till: Jämtlands Gymnasieförbund; 831 82 Östersund eller fylla i formuläret som finns här nedan så förmedlas det till rätt person. Enklare synpunkter kan framföras muntligt.

Du skall i första hand vända dig till den person eller verksamhet som har ansvaret. Genom vår växel (tfn 010-490 24 00) eller här på vår hemsida kan du få hjälp att hitta rätt.

I den nya Skollagen (2010:800) regleras frågor om kvalitet och inflytande i 4 kap.

Lämna dina förslag och klagomål till oss

Ladda ner PDF-blanketten eller fyll i formuläret direkt här på webben:

Eller fyll i formuläret nedan:

Förslag till förbättringar - klagomål

Observera! Väljer du att vara anonym kommer vi ej kunna besvara dina förslag personligen.

*” anger obligatoriska fält

Jag vill lämna:
Name*
Adress*
Jag vill framföra följande:

Observera att alla handlingar som kommer till Jämtlands Gymnasieförbund som regel är offentliga och kan tillgås av andra. Personuppgifter som lämnas behandlas i enlighet med gällande lagstiftning.